man behöver inte vara ledsen för att kunna gråta

Nej, det behöver man inte. Men det kan vara lite jobbigt ändå, för idag har det varit en kul dag - så kul att man har börjat skratta ett antal gånger. Och jag är ju fortfarande sjuk, så när jag börjar skratta - får jag ganska snabbt en hostattack till på köpet, vilken i sin tur framkallar tårar. Lite jobbigt som sagt, men alla vet väl hur svårt det är att hålla sig för skratt!?

Man kan ju gråta av annat också, tragiska eller romantiska filmer till exempel - men det gör inte jag särskilt ofta. Däremot är jag väldigt känslig för när barn råka illa ut, eller när någon som jag känner berättar om någon anhörig till dem som har avlidit... Det kanske är någon form av medlidande som jag känner, vem vet. En annan sak som garanterat framkallar blanka ögon och kanske en tår på min kind - tro det eller ej, Extreme Home Makeover! ALLTID när bussen kör undan på slutet och familjen får se sitt nya hus, de gråter av lycka och hoppar runt... Man blir så glad då man ser dessa lyckliga människor som fått hela deras livstillvaro förändrad! Åh.

Kommentarer
Postat av: lina

hahahaha, jag grinar typ jämt.

2008-12-30 @ 23:38:48
URL: http://lno.blogg.se/
Postat av: ewe

2008-12-31 @ 00:28:08
URL: http://ewepg.se
Postat av: ewe

sv; hah, nejnej, inget sånt. vi kör kickboxning på fysen.

2008-12-31 @ 00:28:47
URL: http://ewep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0