tvåtusenåtta

Januari inleddes med inventering på årets första dag, vilket man kanske inte var så pigg på. Det blev en del fester och Paradiscupen gick vi och vann.

Februari var en lugn månad, familjen tillökades med en hund och jag tog skoterkörkortet som har blivit väl använt, not. Min fot brast också och jag blev tvungen att bryta mitt under en uttagning till distriktslaget, trodde att jag skulle vara borta i max en månad men det visade sig att jag skulle bli borta mycket längre än så.

I mars började solen komma fram och jag åkte till Björnriket - Solberg besöktes också ett par gånger, dock så åkte Modo ut i derbyt mot Timrå.

April bestod mest av fester, även Solberg besöktes under en helg. Jag gick också domarutbildningen som jag kom att ha stor nytta av under sommaren. 

Sedan kom maj - årets härligaste månad, och solen var nu framme för att stanna. Jobbade på Örnexpo där jag även såg Takida, får inte glömma att jag också åkte till Stockholm.

Juni och därmed sommarlov! Jag var kär och själva avslutningsdagen var den varmaste på hela året, hela 37 grader nästan hela dagen - helt galet. Här började dömningen ta fart och jag var riktigt uppbokad ett tag. Började även att jobba min fyraveckors-period på M-Real och Gatufesten besöktes - midsommar blev en flopp men jag hade kul ändå.

I juli hade jag jobbat klart på M-Real och började därmed på mitt andra sommarjobb, plantskolan - vilket inte var lika roligt och flummigt. Jag fyllde år och det blev också en hel del glass och chillande i hamnen denna månad. Höll till i Härnösand i en vecka och lärde känna massa trevligt folk, hälsade även på mina släktingar i Gävle.

Man kan säga att mitt sommarlov började som på riktigt i augusti, då jag äntligen jobbat klart på plantskolan. Kanske fick jag också känslor för någon denna månad, men de var inte särskilt långvariga - tyvärr. Skolan började och jag tog ledigt två dagar efter det att skolan börjat för att fara till Stockholm, där jag sprang tjejmilen med mamma.

September var en hyfsat lugn månad - följde med laget på Sävar innebandycup, fast jag inte kunde spela - och hejade fram oss till ett guld. Just det, kanske va det hel en del festande också.

I oktober reste jag runt en del, var bland annat i Luleå med Maja en helg och såg på Björn Gustavsson. Helgen därefter bar det av till Stockholm med domarklubben, så otroligt kul gäng! Såg bland annat landskampen där Sverige spelade 0-0 mot Portugal - men det som händer i Stockholm stannar i Stockholm, det vet ju alla. Jag fick hem min nya kamera som fick följa med till Tunisien där jag passade på att steka så mycket som möjligt under en vecka, skönt att bara vara med familjen för en gångs skull.

I november fick jag ÄNTLIGEN opereras och drog i samband med detta på mig en hejdundrandes hosta som inte ville släppa.

Jag fortsatte att hosta hela december och skolan var slapp. Bytte rum här hemma och shoppade en del grejer till detta, det nya året firades såklart med fest och trots allt så hade jag en underbart bra kväll.

2008 har haft sina stunder ändå och när man blickar tillbaka så har det varit ett riktigt bra år trots allt - men det kunde ha varit så mycket bättre. Jag känner på mig att 2009 kommer bli mycket bättre och därmed ett riktigt bra år - hoppas jag har rätt! :)

Kommentarer
Postat av: cassandra

09 kommer bli askalas!

2009-01-01 @ 18:55:29
URL: http://myhurricane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0