julia


Du flyttade hit för cirka femton år sedan, vi var då tre år och gick på Stor och Liten tillsammans. Vi gick också hos Margareta, dagmamman - på den tiden var Pontus den sötaste killen, kanske för att han alltid ville vara med i våra lekar. Sen blev vi stora (eller vi kände oss iallafall stora) och skulle börja skolan. Första skoldagen fick föräldrarna följa med och vi hade upprop i gympasalen, du hade en randig tröja och jag hade en blommig klännning. Sen fick vi äta ostmacka i pysselrummet, där vi sen kom att ägna många timmar till att till exempel limma ihop makaroner till änglar eller fingerväva. Får inte glömma att pysselrummet hade ett bord som var perfekt att gömma sig under då man ville byta Spice Girls-kort med varandra, det blev nämligen ganska fort förbjudet på vår skola. Lika förbjudet blev det att byta bokmärken, Pokémonkort och spela pogs efter ett tag. Men våra plasthundar som du och jag hade, fick vi alltid ha - August och Tuff, mer än bara två leksaker ;) Gunghästarna i lekparken får vi inte heller glömma, din hette och Guldsvans och min Black Beuty.

Åren på Banafjälskolan rullade på och ibland var vi mer med varandra, och ibland mindre. När vi gick i sexan tog vi steget från att spela innebandy på kvällarna i skolans gympasal med killarna, till att börja på riktigt! BK96 blev klubben. Vi avslutade våra år på Banafjäl snyggt med att sjunga din mammas omskrivna Det Gör Ont på skolavslutningen i sexan. Nästa - Husumskolan, och där hamnade vi inte i samma klass, men vi hade ju iallafall innebandyn tillsammans. Tiden kom då det var dags för moped vilket bidrog till många långa härliga sommarkvällar med moppe, båt, volleyboll, bad och grillning - behöver jag säga mer? Konfirmationen var flummig och vi hade kul åt alla knepiga människor och allt de sa, precis som vi också har nu.

Lika snabbt som åren gick på Banafjäl, gick de också på Husum - om inte snabbare nu när tänker efter. Så en dag stog vi bara där, med våra slutbetyg från högstadiet i handen. Nu börjar det på riktigt tänkte vi, och drog vidare till Nolaskolan. Du valde samhäll för att du inte visste vad du sen skulle plugga vidare till och jag valde såklart natur eftersom att jag alltid har velat bli läkare - men nu har jag insett att det blir ganska svårt, och kommer därför förhoppningsvis att bli polis.

Vi har nu gjort bort låg-, mellan-, högstadiet och snart gymnasiet tillsammans. Du fyller arton år idag och jag fyller i sommar, vad händer sen? Jag hoppas iallafall att vi kommer hålla kontakten och inte tappa bort varandra. Jag avslutar med de ord som du en gång har sagt till mig - hur det än är, så är vi alltid vi.

Kommentarer
Postat av: Julia

Men åh, vad gulligt :) ! En ganska bra sammanfattning måste jag säga. Tack iaf, du är bäst<3

2009-03-03 @ 10:53:29
Postat av: adam

ja ser man på! ;)

2009-03-03 @ 12:25:40
URL: http://arran.blogg.se/
Postat av: ewe

ååh, grattis julia! :D

2009-03-03 @ 13:19:38
URL: http://ewep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0